GSF

Güzel Sanatlar Fakültelerinin Bölümlerine girmek isteyen adaylar için uygulanan Yetenek Sınavlarında yöntem:

1. aşamada Görsel algısını, görüşünü ölçen canlı model  ve obje düzenlemesi- DESEN sınavı yapılır.

2. aşamada adayın seçtiği bölüm ile ilgili yaratıcılığını ölçen hayali-imgesel tasarım sorusu sorulur.

Bazı üniversiteler 1. ve 2. aşamada da 50×70 cm. kağıda imgesel konu sorarak, adayın hayali tasarımını, yaratıcılığını, desen bilgisini ölçmektedir.

gorÖZEL YETENEK SINAVI SONUÇLARIN GÖRE ÖĞRENCİ ALAN YÜKSEK ÖĞRETİM PROGRAMLARI: pdf indir

  1. Yükseköğretim Programları Güzel Sanatlar Fakültesi
  2. Yükseköğretim Programları Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
  3. Yükseköğretim Programları Mesleki Eğitim Fakültesi

1-Yükseköğretim  Programları Güzel Sanatlar Fakültesi Bölümleri:

  • Baskı Sanatları
  • Cilt
  • Çizgi Film (Animasyon)
  • Dramatik Yazarlık-Dramaturgi
  • Endüstri Ürünleri Tasarımı
  • Eski Çini Onarımları
  • Eski Yazı (Hat)
  • Fotoğraf
  • Gastronomi ve mutfak Sanatları
  • Geleneksel Türk El Sanatları
  • Grafik
  • Grafik Tasarımı
  • Halı, Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
  • Heykel
  • İç mimari ve Çevre Tasarımı
  • İç Mimarlık
  • İletişim ve Tasarım
  • Moda ve Tekstil Tasarımı
  • Müzik
  • Müzik Bilimleri
  • Müzik Teknolojisi
  • Oyunculuk
  • Plastik Sanatlar (Resim, Heykel ve Seramik)
  • Resim
  • Sahne Dekorları ve Kostümü
  • Sahne Tasarımı
  • Sanat (Tasarım)Yönetimi)
  • Seramik
  • Seramik ve Cam
  • Tekstil
  • Tekstil Tasarımı
  • Tezhip
  • Tezhip (Süsleme)
  • Tiyatro
  • Tiyatro (Dekor ve Kostüm)

felsefeGüzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Bölümleri:

  1.  Resim
  2. Heykel
  3. Grafik Tasarım
  4.  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
  5. Endüstri Ürünleri Tasarımı
  6. Seramik – Cam Tasarımı
  7. Tekstil ve Moda Tasarımı
  8. Sahne Dekorları-Kostüm Tasarımı
  9.  Geleneksel Türk El Sanatları (Tezhip, Ebru, Hat, Halı-Kilim)
  10. Bileşik Sanatlar
  11.  Sanat Yönetimi
  12.  İletişim Tasarım-Görsel İletişim ve Tasarımı
  13. Resim – İş Öğretmenliği
  14. Plastik Sanatlar
  15. Çizgi Film (Animasyon)
  16. Fotoğraf ve Video
  17.  Sanat ve Tasarım
  18. Gastronomi Mutfak Sanatlar
  19. Takı tasarım
  20.  Görsel Sanatlar Bölümü (Resim, Heykel, Seramik, Baskı resim, Mültimedya)

felsefeGüzel Sanatlar Üniversiteleri – Fakülteleri:

  • Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültes
  • Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Balıkesir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Cumhuriyet Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • -Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fak.
  • Trakya Üniversitesi

felsefeVakıf  Üniversiteleri ve Özel Üniversiteler:

  • Arel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Doğuş Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi
  • Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fak.
  • Girne Amerikan Üniversitesi
  • Haliç Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Kadirhas Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Kemer Burgaz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Kültür Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Maltepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Fak
  • Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 13-Yeni Yüzyıl Üniversitesi
  • TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
  • Yeni Yüzyıl Üniversitesi
  • Bilgi Üniversitesi

felsefeÖzel Yetenek Sınavı İle Öğrenci Alan Bazı Lisans Programları

  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
  • Resim İş Öğretmenliği
  • Müzik Öğretmenliği
  • Grafik-Seramik-Mesleki Resim Öğretmenliği

 

6

 yöntem ve çözümlemeler:

  • Çizgi-leke-doku kavramı ve çizgi çalışmaları
  • Perspektif Bilgisi
  • Desende Kompozisyon Bilgisi ve uygulamaları
  • Obje Çizimleri
  • Oran-Orantı
  • Konstrüksiyon
  • Işık gölge, Doku Çalışmaları
  • Form, Yapısal çözümler
  • Doku bilgisi ve Çeşitli  doku çalışmaları
  • Natürmort kompozisyonlar
  • İnsan anatomisi ve hareketleri
  • Portre, el-ayak etütleri-Anatomik detaylar
  • Figür canlı-cansız Model Desen çalışmaları
  • İleri düzey 1, 2 ve 3 noktalı Perspektif Bilgisi, İç-dış mekan çalışmaları
  • Resmin Geometrisi, figür-mekan ilişkisini kurma
  • İmgesel Konu Başlıklı Tasarımlar
  • Sergi Gezileri, Açık Hava Çalışmaları -peyzaj
  • Sanat Tarihi ve Kültürü görsel aktarımlar
  • Renkli, boya teknikleri çalışmaları

Sınavlara girecek öğrencilere verilen Temel Sanat Eğitimi konuları ve aşamaları, her ay sonunda değerlendirilir ve öğrencinin aylık gelişimi gözlenir. Gerektiğinde tekrarlar yapılır.

Bu derslerin amacı; öğrencilerde kompozisyon bilgisini geliştirmek, görsel hafızayı güçlendirerek bir beyin arşivi yaratıp sanatsal kurgulama yeteneğini arttırmaktır. Öğrencinin bakış açısını ve görsel zekasını geliştirici, sanatsal algısını, yaratıcılığını arttırıcı alıştırmalarla, yetenek sınavlarında yeterli duruma gelmesini sağlamaktır.

Her öğrenciye, seçtiği bölüm ile ilgili-Bölümün gereği olan çalışmalar yaptırılır. Örneğin Grafik Tasarımı seçmişse; Grafik Sanatı ve Kültüründe yer alan Tipografi denemeleri ile Kurumsal Kimlik Tasarımları olan; afiş, amblem, logo uygulamalarının yer aldığı bölümüyle ilgili imgesel konuları çalışır. Geçmiş yılların  imgesel soruları referans alınır.

Özel okullarda Görsel İletişim Tasarım, Moda Tasarımı, Endüstri Ürünleri Tasarımı gibi bölümlere girmek isteyen öğrencilerin Portfolyolarına;

Karakalem Desen tekniği ve İmgesel kompozisyon çalışmaları yoluyla görüş geliştirerek kağıda çizdiği çizimlerinden seçkiye ek olarak Photoshop ve Illustrator programları yardımıyla grafik tabletlerde çizeceği dijital baskı resimleri de eklenir.

Öğrenci kurs programımız boyunca, Photoshop ve Illustrator programlarıyla dijital ortamda seçtiği bölümün gerektirdiği tasarımları yapma, koleksiyon teması oluşturup buna uygun öykü ve renk panoları planlama, desen-baskı çalışmalarını geliştirerek renk varyantlarını hazırlama konularını öğrenir. Piksel bazlı Photoshop ve vektör bazlı Illustrator programlarının kullanım ve çalışma prensiplerindeki farklılıkları irdeler. Her iki programa ait, gelişmiş çizim, boyama, efekt uygulama, resim düzenleme, koleksiyon çizimlerinde ışık, renk ve renk uyumlarını kullanma ve benzeri araçları öğrenir. Artistik ve teknik çizimlerin yer aldığı çizim föyleri oluşturur.  Photoshop ve Illustrator programlarını kullanabilme becerisi geliştiren öğrenci, bu sayede bilgisayar ortamında tasarımını sunabilir ve dijital ortamda hazırlanmış Portfolyoya da sahip olur.

paletEĞİTİM AŞAMALARI:

noktaTemel Çizim:  Üç boyutlu görme aşamaları

Çizgi ve Işık – Gölge-Tarama Çalışmaları

El, göz ve beyin üçlüsünün aynı anda hareket etmesiyle gerçekleşen çizim olgusunu işlediğimiz derstir. Oturuş, kalem tutuşları, çizgi çeşitleri, ölçü alma, temel formların çizimleri, obje çizimleri, etüt çizimler-doku çalışmaları yaptırılarak öğrencinin görüşü geliştirilir.

noktaPerspektif Bilgisi: İlk aşamada verilen, kompozisyon kurgusu içinde varlıkların zemin ile ve yakın-uzak plan ilişkilerinin, uzaklaşan görünümlerinin işlendiği basit derinlik bilgilerini içeren derstir. Nesnelerin yüzeylerini görerek sahneye-kağıt düzlemine aktarma çalışmaları yaptırılır. Şubat ayından itibaren ileri düzey perspektif bilgileri ile iç ve dış mekan çözümlemeleri içinde derinlik, espas, rakursi öğretilerek hayali kurgu çalışmalara-imgesele geçilir.

noktaDesen Bilgisi: Geometrik formlar içinde göreceğimiz basit objelerden, çoklu objelere, sonrasında Antik figür detayları olan Tors, Büst gibi modeller vasıtasıyla figür çizimine başlanır. Bu derste canlı veya cansız modelden çizim yaparak kompozisyon, kağıdın kullanımı, oran-orantı, beden dili, hareket ve anatomi ile ilgili bilgiler verilir. Kumaş, metal, cam, ahşap vb. farklı dokuları, figürde anatomik kaplamalar yoluyla; Perspektif ve nesne konusuna hakim çizimleri, Perspektif ve iç-dış Mekan Çizimlerini, figürün mekanla ilişkisini kurarak resmin geometrisini öğrenir. Hızlı hareket çalışmaları – kroki ve eskizler bu ders kapsamındadır.

noktaAnatomi Bilgisi: İnsan figürünün, hayvanların ve cansız varlıkların Anatomik detaylarının işlendiği derstir. El, kol, ayak, bacak, portre, gövde, kalça gibi insanın beden yapısındaki anatomik oran orantının anlaşılması ve parçaların bütünle ilişkisinin -proporsiyonun- görülmesi sağlanır. Öğrenci ayrıca hayvan, bitki, veya cansız varlıkların yapısal özelliklerini inceleyerek anatomik detayları çözümler.

noktaİmgesel Tasarım:  Özgün, yaratıcı fikirler üretebilmek, hayal gücünü geliştirmek için sözel ve uygulama çalışmalarının yapıldığı eğitimdir. Öğrencinin hayalinde imgelediği bir konuyu çizerek kağıda aktarabilmesi için; desen tekniği, perspektif-rakursi, anatomi  bilgilerinden yararlanarak kendi beyin arşivine kaydettiği; hayvanların, taşıtların, araçların, objelerin, dokuların, mekanların çizimlerini, yani referans alacağı elemanları kullanacağı alandır.  Canlı modelde ya da imgesel Sınav sorusunda öykünün geçtiği döneme uygun kıyafet, bina, mekan çözümlemeleri ile ışık-gölge, espas, form-zemin ilişkilerinin anlaşılması sağlanır. Geçmiş yıllara ait yetenek sınavlarında sorulmuş örnek soruların çizimleri, örnek çalışmalar bu dersin kapsamındadır.  

”Genellikle gördüğümüz şeyler, sadece önceden algıladığımız şeylerdir; önceden algıladığımız şeylerse, sadece bizim için etiketlenmiş şeylerdir ve bu etiketler de zihnimize damgalanmıştır. Etiket stokumuzu kaybedersek, zihinsel olarak dünyanın ortasında kayboluruz.” William James’in, insanın yaşam sürecinde edindiği deneyimlerle oluşturduğu beyin arşivinin önemini vurgulayan sözüdür.

noktaSanat Tarihi-Genel Kültür: Görsel anlatımlı sunulardan yararlandığımız programdır. Türk sanatının en önemli isimlerinden Özdemir Altan’la “Resim, Sanat Tarihi, İzm’ler, Ressamlar” üzerine yapılan söyleşi videolarından; Sanatın insanı nasıl yarattığını izleyen öğrenci:  Kaynak kitap ve dergiler, çizgi roman kareleri yoluyla ilkel insandan günümüze, sanatın nasıl geliştiğini ve toplumları nasıl etkilediğini öğrenir. Sanatsal kültürünü artırarak yaratıcılığını geliştirir. Ayrıca sanat ve tasarım dünyasıyla ilgili eserler ve kişiler tanıtılır ve öğrencinin sanat terimlerini öğrenmesi sağlanır.

noktaRenk Bilgisi: Genelde, GSF Tasarım Bölümlerinin sınavlarında karakalem çalışma istenir. Sanat Bölümlerini seçen öğrencinin renk bilgisi de sınanır.

Sanat Bölümünü seçen öğrencinin, başarılı olacağı boya tekniği seçilerek; -sulu, guaj, pastel- renk bilgisinin verildiği ve uygulandığı derstir.

noktaPortfolyo Programı: Portfolyo nedir, nasıl hazırlanır, nelere dikkat etmelidir? Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

  • AGSL yetenek sınavına girecek öğrencilerin portfolyolarına,
  • GSF Sanat Bölümleri sınavlarına girmek isteyen öğrencilerin portfolyolarına,
  • Özel okullarda Görsel İletişim Tasarım, Moda Tasarımı, Endüstri Ürünleri Tasarımı gibi bölümlere girmek isteyen öğrencilerin Portfolyolarına;

Karakalem Desen tekniği ve İmgesel çalışmaları yoluyla görüş geliştirdiği çizimlerinden seçkiye ek olarak Photoshop programları yardımıyla grafik tabletlerde çizeceği dijital baskı resimleri de eklenir.

Öğrenci kurs programımız boyunca, Photoshop programıyla dijital ortamda seçtiği bölümün gerektirdiği tasarımları yapma, koleksiyon teması oluşturup buna uygun öykü ve renk panoları planlama, desen-baskı çalışmalarını geliştirerek renk varyantlarını hazırlama konularını öğrenir. Programa ait, gelişmiş çizim, boyama, efekt uygulama, resim düzenleme, koleksiyon çizimlerinde ışık, renk ve renk uyumlarını kullanma ve benzeri araçları öğrenir. Artistik ve teknik çizimlerin yer aldığı çizim föyleri oluşturur.  Programı kullanabilme becerisi geliştiren öğrenci, bu sayede bilgisayar ortamında tasarımını sunabilir ve dijital ortamda hazırlanmış Portfolyoya da sahip olur.

 

GSF” üzerine bir yorum

Yorum bırakın