GSF GİRİŞ SINAVLARI,Bölümlerin ders içerikleri

Güzel Sanatlar Fakültesi giriş sınavları genelde iki temel aşamadan oluşur. I. aşama baraj/eleme sınavı niteliğindedir. II. aşama bölüm, anasanat ve anabilim dallarının programlarına göre iki veya daha fazla sınav, mülakat ve portfolyo sunumu içerebilir ve sınav süreleri, şartları her yıl sınav takvimlerinde açıklanır.

I. Aşama Sınavları:
            I. Grup
            SANAT ALANI
–          Resim Bölümü
–          Heykel Bölümü
TASARIM ALANI
–          Animasyon (Çizgifilm) Tasarımı
–          Grafik Tasarımı Anasanat Dalı
–          Grafik Resimleme ve Baskı Anasanat Dalı
–          Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü
–          Tekstil Tasarımı Ana sanat Dalı
–          Moda Giyim Tasarımı Ana sanat Dalı
–          Aksesuar Tasarımı Ana sanat Dalı
–          Halı Kilim ve Eski Kumaş Desenleri Anasanat Dalı
–          Eski Çini Onarımları Ana sanat Dalı
–          Tezhip Ana sanat Dalı
–          Sahne Tasarımı Ana Sanat Dalı
–          Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi Ana sanat Dalı
–          Tasarım ve Teknoloji Bölümleri (Güzel Sanatlar Fakülteleri yada İletişim                            Fakültelerinde açılan bu bölümde üniversiteler öğrenci alımlarını doğrudan                    YGS puanıyla ya da çizim sınavıyla alırlar. Sınavları farklılık göstermektedir.                    Genelde 1. aşama ortak yapılmaktadır.)
 Görsel İletişim ve Tasarım Bölümünün ve Mimarlık ile Endüstriyel Tasarım  Bölümlerinin yetenek sınavları kaldırıldı.)

Sanat ve Tasarım alanları için …. (okulun o yıl belirlediği) saatlik ortak Desen Sınavı;

            Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi ASD için ayrıca 2. Oturum olarak Çoktan Seçmeli Genel Kültür Sınavı
II. Grup
              Oyunculuk Anasanat Dalı için Performans Sınavı (Adayların mimik, ritmik, ses, kulak, doğaçlama, okuma, refleks gibi alanlarda yeterliliklerini ölçmeye yöneliktir)
              Dramatik Yazarlık Anasanat Dalı için Kompozisyon Sınavı;
              Müzik Bilimleri Anabilim Dalı ile Müzik Teknolojisi Anabilim
               Dalı için ortak bir Müziksel İşitme Sınavı yapılır.
  III. Grup
  Film Tasarım ve Yazarlık Anasanat Dalı
  Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi Anasanat Dalı
  Film Tasarım ve Yönetmenliği Anasanat Dalı
            Yukarıda belirtilen üç anasanat dalı için ortak Çoktan Seçmeli Genel Kültür Sınavı ile Öyküleme ve Çizim Sınavı
             Fotoğraf Bölümü için Çoktan Seçmeli Görsel Algı ve Genel Kültür Test
                Sınavı
II. Aşama Sınavları:
I. Grup
            • Sanat Alanı
                ….saatlik Desen Sınavı (Heykel bölümünü tercih eden adaylar için)
                …. saatlik Serbest Uygulama, renk bilgisi sınanır ve Adayın Katılımı ile Portfolyo Değerlendirme Sınavı (Resim Bölümünü Tercih eden adaylar için)
           • Tasarım Alanı
 ….saatlik Hayalden Desen Sınavı (Bir konudan yola çıkarak kompozisyon oluşturma)
               ….saatlik Algıya Dayalı Desen Sınavı (yaratıcı zekâ, dikkat ve gözlem gücünü ölçmeyi amaçlar)
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi ASD için Portfolyo Değerlendirme Sınavı.
II. Grup
           • Oyunculuk Anasanat Dalı için Sahne Sınavı (Adaylar tarafından seçilen iki sahnenin sınav kurulu önünde oynanması ve tanınmış bir şairden seçilen bir şiirin ezbere okunmasını içerir)
Dramatik Yazarlık Anasanat Dalı için Kompozisyon Sınavı ve Sözlü Görüşme
           • Müzik Bilimleri Anabilim Dalı için Yazılı Sınav ve Sözlü Görüşme
           • Müzik Teknolojisi Anabilim Dalı için Mesleki İşitme Sınavı ve Sözlü Görüşme.
III. Grup
           • Film Tasarım ve Yazarlık Anasanat Dalı
           • Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi Anasanat Dalı
           • Film Tasarım ve Yönetmenliği Anasanat Dalı
           Yukarıda belirtilen üç anasanat dalı için algılama, yaratıcılık ve ifadeyi ölçen Yetenek Genel Kültür Sınavı ve Sözlü Görüşme.
DEĞERLENDİRME VE SONUÇ İLANI
 I. Aşama sınavlarında tam not 100 üzerinden 50 veya üzeri puan alan adaylar II. Aşama Sınavlarına katılmaya hak kazanırlar. Sonuçlar başarılı ve başarısız olarak ilan edilir.
 II. Aşama sınavlarının her biri tam not 100 üzerinden değerlendirilir ve yüzde oranlarına göre ortalaması alınır.
            Sonuçlar Ham Sonuçlar ve Sıralı Sonuçlar olmak üzere dekanlık tarafından iki aşamada ilan edilir:
• Ham sonuçlar: I. ve II. aşamayı oluşturan sınavların yüzde oranlarına göre ortalaması alındıktan sonra tek puan olarak ilan edilir.
Sıralı Sonuçlar: Ham sonuçlara Rektörlük tarafından hesaplanan OBP (Ortaöğretim Başarı Puanı) eklenerek başarı sırasına göre Dekanlık tarafından ilan edilir.
Kesin listeler ilgili bölümün kontenjanı kadardır. Yedek listeleri ise ilgili bölüm kontenjanının üç katıdır.

68 GörselDil Sanatevi’nde, Özel Yetenek Sınavlarına Hazırlık-teknik öğretim programımız sürecinde öğrencinin doğru görme ve algılama ve görsel dil ile ifade edebilmesini sağlaması için uyguladığımız yöntem ve çözümlemeler: 

  • Çizgi-leke-doku kavramı ve çizgi çalışmaları
  • Perspektif Bilgisi
  • Desende Kompozisyon Bilgisi ve uygulamaları
  • Obje Çizimleri
  • Oran-Orantı
  • Konstrüksiyon
  • Işık gölge, Doku Çalışmaları
  • Form, Yapısal çözümler
  • Doku bilgisi ve Çeşitli  doku çalışmaları
  • Natürmort kompozisyonlar
  • İnsan anatomisi ve hareketleri
  • Portre, el-ayak etütleri-Anatomik detaylar
  • Figür canlı-cansız Model Desen çalışmaları
  • İleri düzey 1, 2 ve 3 noktalı Perspektif Bilgisi, İç-dış mekan çalışmaları
  • Resmin Geometrisi, figür-mekan ilişkisini kurma
  • İmgesel Konu Başlıklı Tasarımlar
  • Sergi Gezileri, Açık Hava Çalışmaları -peyzaj
  • Sanat Tarihi ve Kültürü görsel aktarımlar
  • Renkli, boya teknikleri, kolaj ve maket çalışmaları
  • Photoshop programında eskiz çalışmaları

Sınavlara girecek öğrencilere verilen Temel Sanat Eğitimi konuları ve aşamaları, her ay sonunda değerlendirilir ve öğrencinin aylık gelişimi gözlenir. Gerektiğinde tekrarlar yapılır.

Sınav odaklı çalışmalarda amacımız:
Öğrencinin görsel hafızasını güçlendirerek, sanatsal kurgulama yeteneğini arttırmak, kompozisyon=düzenleme bilgisini geliştirmek, bakış açısını ve görsel zekasını geliştiren, yaratıcılığını ortaya çıkaran teknik alıştırmalarla yetenek sınavlarında başarılı olmasını sağlamaktır.

gorseldildersi

Temel Çizim:  Üç boyutlu görme aşamaları;

Çizgi ve Işık – Gölge-Tarama Çalışmaları: El, göz ve beynin aynı anda-koordine hareketiyle gerçekleşen çizim olgusunu işlediğimiz derstir. Oturuş, kalem tutuşları, çizgi çeşitleri, ölçü alma, temel formların çizimleri, obje çizimleri, etüt çizimler-doku çalışmaları yaptırılarak öğrencinin görüşü geliştirilir.

Perspektif Bilgisi: İlk aşamada verilen, kompozisyon kurgusu içinde varlıkların zemin ile ve yakın-uzak plan ilişkilerinin, uzaklaşan görünümlerinin işlendiği basit derinlik bilgilerini içeren derstir. Nesnelerin yüzeylerini, açılarını görerek sahneye-kağıt düzlemine aktarma çalışmaları yaptırılır. Şubat ayından itibaren ileri düzey perspektif bilgileri ile iç ve dış mekan çözümlemeleri içinde derinlik, espas, rakursi öğretilerek hayali kurgu çalışmalara-imgesele geçilir.

Desen Bilgisi: Objelerin temel şeklini geometrik kalem vuruşlarıyla çizebilme, hareketi yakalama, düzenli kesintisiz çizgilerle çizme, bol pratik yaparak el akıcılığını kazanma, tekli objelerden, çoklu objelere geçiş ve Tors, Büst gibi modeller vasıtasıyla figür çizimine başlanır. Bu derste canlı ve cansız modelden çizim yaparak kompozisyon, kağıdın kullanımı, ölçü alma, oran-orantı, beden dili-hareket ve anatomi bilgileri verilir. Kumaş, metal, cam, ahşap vb. farklı dokuları, figürde anatomik kaplamalar yoluyla; Perspektif ve nesne konusuna hakim çizimleri, Perspektif ve iç-dış Mekan Çizimlerini, figürün mekanla ilişkisini kurarak resmin geometrisini kurmayı öğrenir. Hızlı hareket çalışmaları – kroki ve eskizler bu ders kapsamındadır.

Anatomi Bilgisi: İnsan figürünün, hayvanların ve cansız varlıkların Anatomik detaylarının işlendiği derstir. El, kol, ayak, bacak, portre, gövde, kalça gibi insanın beden yapısındaki anatomik oran orantının anlaşılması ve parçaların bütünle ilişkisinin -proporsiyonun- görülmesi sağlanır. Öğrenci ayrıca hayvan, bitki, veya cansız varlıkların yapısal özelliklerini inceleyerek anatomik detayları çözümler.

İmgesel Tasarım:  Kompozisyon-düzenleme, kağıdı değerlendirme, konusal çözümleme

Özgün, yaratıcı fikirler üretebilmek, hayal gücünü geliştirmek için sözel ve uygulama çalışmaların yapıldığı derstir. Öğrencinin hayalinde imgelediği bir konuyu kağıda aktarabilmesi için; desen tekniği, perspektif-rakursi, anatomi , doku pratiklerinden yararlanıp görsel hafıza oluşturdugu hayvanlar, taşıtlar, araçlar gibi şekilleri, iç-dış mekan ekipmanlarını verilen konuya uygun sahnesinde nasıl düzenleyecegini öğrendiği alandır. İmgesel Sınav sorusunda öykünün geçtiği döneme-çağa uygun kıyafet, bina, mekan çözümlemeleri ile ışık-gölge, espas, form-zemin ilişkilerinin anlaşılması sağlanır. Geçmiş yıllara ait yetenek sınavlarında sorulmuş örnek imgesel soruların çizimleri, doğru örnekler veren ustaların akademik çizimlerini kopyalamak bu dersin kapsamındadır.  ALBÜM: USTALARDAN ÇİZİMLER

[”Genellikle gördüğümüz şeyler, sadece önceden algıladığımız şeylerdir; önceden algıladığımız şeylerse, sadece bizim için etiketlenmiş şeylerdir ve bu etiketler de zihnimize damgalanmıştır. Etiket stokumuzu kaybedersek, zihinsel olarak dünyanın ortasında kayboluruz.” William James’in, insanın yaşam sürecinde edindiği deneyimlerle oluşturduğu görsel beyin arşivinin önemini vurgulayan sözüdür.]

Renk Bilgisi: Genelde, GSF Tasarım Bölümlerinin sınavlarında karakalem çalışma istenir. Sanat Bölümlerini seçen öğrencinin renk bilgisi de sınanır.

Sanat Bölümünü seçen öğrencinin, başarılı olacağı boya tekniği seçilerek; -sulu, guaj, pastel- renk bilgisinin verildiği ve uygulandığı derstir.

Sanat Tarihi-Genel Kültür: Görsel anlatımlı sunulardan yararlandığımız programdır. Türk sanatının önemli isimlerinden Özdemir Altan’la “Resim, Sanat Tarihi, İzm’ler, Ressamlar” üzerine yapılan söyleşi videolarından; BBC’nin sanat kaynaklı videolarından Sanatın insanı nasıl yarattığını izleyen öğrenci: Kaynak kitap ve dergiler, çizgi roman kareleri yoluyla ilk insandan günümüze, sanatın nasıl geliştiğini ve toplumları nasıl etkilediği konusunda bilgilenir. Sanatsal kültürünü artırarak yaratıcılığını geliştirir. Ayrıca sanat ve tasarım dünyasıyla ilgili eserler ve kişiler tanıtılır ve öğrencinin belli başlı sanat terimlerini öğrenmesi sağlanır.

Portfolyo Programı:

 Portfolyo nedir, nasıl hazırlanır, nelere dikkat etmelidir? Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

142Öğrencinin kurs programı sürecinde; Karakalem Desen tekniği ve İmgesel çalışmaları yoluyla görüş geliştirdiği çizimlerinden seçkiye ek olarak, Photoshop programı yardımıyla grafik tabletde çizdiği dijital baskı resimleri de portfolyosuna eklenir.

Wacom Bamboo, Kalemli+Dokunmatik Grafik Tablet ile dijital ortamda seçtiği bölümün gerektirdiği tasarımları yapma, koleksiyon teması oluşturup buna uygun öykü ve renk panoları planlama, desen-baskı çalışmalarını geliştirerek renk varyantlarını hazırlama konularını öğrenir. Program menülerinde Gelişmiş çizim, boyama, efekt uygulama, resim düzenleme, koleksiyon çizimlerinde ışık, renk ve renk uyumlarını kullanma ve benzeri araçları öğrenir. Artistik ve teknik çizimlerin yer aldığı çizim föyleri oluşturur. Photoshop ve tablet-çizim programlarını kullanabilme becerisi geliştiren öğrenci, bu sayede bilgisayar ortamında tasarımını sunabilir ve dijital ortamda hazırlanmış Portfolyoya da sahip olur.

sanateğitimi

yenitopEğitim Programımızın gereklerini yerine getiren, devamlı – düzenli çalışan, pratiklerini arttıran öğrenciler için başarılı olacakları konusunda iddialıyım: Nasıl bakacağı, çizeceği öğretilir. Algısı arttırılır. Doğru Görüş geliştireceği için nerede hata yaptığını anlar. Sınavda başarı sağlamada yeterli hale gelir.

yenitopHızlandırılmış programda Temel Çizim, Algı gelişimi, Anatomi, Sanat Tarihi, Perspektif, İmgesel olarak altı farklı dersten oluşan program uygulanır. Öğrenci her gün 30 çizim yapabilecek, her ay bir egzersiz defteri bitirecek duruma gelir.

yenitopDaha önceden çizim yapanlar – Desen eğitimi almış olup kendini geliştirmek isteyenler programın istedikleri yerinden başlayabilirler.

kalembarçalışma Programımız yoluyla, sınavına girmek istediğiniz- seçtiğiniz bölümle ilgili teknikleri öğrenirsiniz.

Örneğin Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümünü seçenler: Devlet, Özel ve Vakıf okullarının Moda Tasarım Bölümü sınavlarında öğrenciden renkli çalışmalarının da olduğu portfolyo istendiği için, öğrencinin başarılı olduğu boya tekniği ile – sulu, guaj, pastel boya veya  marker kalemlerle- renk bilgisi verilir. Ayrıca portfolyosuna dijital ortamda hazırlanmış çalışmaları eklenir.

moda-tasarim

imgesel

Grafik Tasarımı Bölümünü seçenler: Bu bölümün 2. aşama sınavına girecek sanatçı adaylarımızın görüşlerini geliştirmek için,Temel Sanat Eğitimi uygulamalarımıza ek olarak;

  • Grafik Tasarımları
  • Tipografi çalışmaları http://www.fonttr.com/
  • Kurumsal Kimliğin öğeleri olan tasarımlar: Amblem ve logo tasarımları, antetli kağıt, broşür, el ilanı, dergi ilanı, afiş, amblem, logo, kartvizit, bilboard, vs. içeriğinin hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar üzerinde durulur.
  • Photoshop, Illustrator programlarında eskiz çalışmalar yer alır.

Türkiye’de ve Dışarıda Grafik Tasarım Bölümü Olan Okullar

yuruAnimasyon (Çizgi Film) Tasarımı-ayrıntı ve kaynaklar için tıklayın-

-Öyküyü veya çizgi filmle canlandırılacak konuyu okumak,

-Kahramanların duygu durumunu incelemek,

-Karakterleri zihninde tasarlayarak, bunları en az 4 karede çizgi halinde ifade etmek,

-Hareketleri tasarlama ve çok sayıda çizimle bunları ifade edebilme, her birini filme  alarak hareket görünümü verilmesini sağlama çalışmaları eklenir.

Animasyon Bölümü sınavları iki aşamalı yapılmaktadır.

İlk sınav baraj sınavı: görsel algı ve genel kültür testi ve karakalem çizgi çalışması şeklinde. Bu barajı geçen adaylar daha önce tercih ettikleri üç bölümün sınavına girmeye hak kazanıyorlar. Her bölüm kendi yetenek ölçen sınavını yapıyor. Aday, tercih ettiği her bölümün sınavını da kazanırsa kendi istediği bölüme kayıt yaptırabilir.

imgesel

2005 yılında İç Mimarlık, Endüstriel Tasarım ve Görsel İletişem Tasarım  Bölümlerinin yetenek sınavları kaldırıldı.

Sanat- RESİM BÖLÜMÜ 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Resim dalında öğrenim yapmış kişiler, serbest sanatçı olarak çalışabilirler. Ülkemizde bugün geçmişe oranla sanat pazarı-resim piyasası oluşmuştur. Ayrıca bu kişiler Kültür Bakanlığı’nın ilgili birimlerinde veya kamu ve özel sektör kuruluşlarında sanat danışmanı olarak çalışabilirler, öğretmenlik sertifikası almış olanlar ortaöğretim veya yükseköğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilirler

“RESİM BÖLÜMÜNÜN DERS İÇERİKLERİ VE İŞ ALANLARI

Eğitim süresi 4 yıldır.

Meslek eğitimi hem teorik hemde uygulamalı olarak yapılır. Teorik dersler; sanat tarihi, fotoğraf, teknik resim, Türk ve dünya resim tarihi, uygarlık tarihi, antik çağdan günümüze sanatın tüm estetik kurumlarının genel çizgileri ile tanıtılması ve kuramlar arası ilişkiler. Temel resim eğitimi, mesleki bilgisayar, temel grafik eğitimi, tipoğrafi özgün baskı resim, mitoloji, sanat sosyolojisi, resim (öz.bas.res.) ana sanat dalı, sanat eserlerini inceleme. Pratik dersler; Atölye dersleri, resim, fresko, özgün baskı, vitray, insan vücudunun anatomik ve optik görüntüsünün çizgi, leke yolu ile araştırılarak kavranması.

Ders İçerikleri

  1. YIL

Resim I Temel tasarım elemanı olan çizgi aracılığıyla “görme ve biçimlendirmeye” ilişkin desen çalışmaları. Doğal ve yapay nesne etütleri, canlı modelden hareketle kompozisyon, ışık/gölge, hacim çalışmaları; devinimsel izlenimlerin tespiti. Sanat kavramlarına giriş düzeyindeki konferans ve seminerler ile sanat sorunlarına ve sanat gündemine ilişkin tartışmalar.

Temel Bilgi Teknolojileri Bilgisayara giriş; bilgisayar sistemlerinin tanıtımı, görüntü işleme teknikleri ve tasarım programları üzerinde uygulamalar. (1. yarıyıl)

Sanat Anatomisi İnsan bedeninde anatomik yapıya ilişkin bulgular, kemik ve kas yapısı, estetik açıdan insan vücudunun analizi. (2. yarıyıl)

Genel Sanat Tarihi I Mimarlık, Resim ve Heykel sanatının gelişimi bağlamında, tarih öncesi dönemlerden başlayarak Mısır, Mezopotamya-Pers, Anadolu, Ege, Yunan Etrüsk ve Roma Uygarlıkları.

Temel Fotoğraf Güzel sanatların teknoloji ile bütünleştiği alanların başında gelen fotoğrafçılığın temel kuramsal bilgiler eşliğinde tanıtılması. Fotoğraf teknikleri üzerine uygulamalı çalışmalar.

Staj Çalışması Resim derslerinde edinilen bilgi ve birikimi sınama ve geliştirme amacıyla antik döneme ilişkin heykel, büst ve rölyeflerin etüt amaçlı desenlerinin oluşumunu öngören ve Arkeoloji Müzeleri’nde gerçekleştirilen “staj çalışması”. (Yaz döneminde yapılır)

2.YIL

Resim II Resimde renkli ifade olanakları, renk bilgisi, kompozisyon, mekan ve derinlik sorunları, hareket ve denge gibi temel plastik sorunların tartışılması. Farklı malzeme ve teknikler kullanarak canlı modelden etüt çalışmaları. Ölü doğa ve portre türünü vurgulamaya yönelik projeler.

Desen Başlı başına sanatsal bir ifade alanı olarak beliren desen olgusunu, önemli bir sanat pratiği biçiminde kavratmayı öngören çalışmalar. Özellikle canlı modelden hareketle ayrıntı etütleri. Çizgisel anlatımda beliren gelişim ve tarz dahilinde serbest uygulamalar.

Mitoloji İlkçağ inanışları ile Grek mitolojisini ele alan ve Doğu kökenli mitolojiler ile karşılaştıran tartışmalar. Antik dönem mitos yazarları, sanat ve mitoloji ilişkisini irdeleyen metinler ve örnekler. (1. yarıyıl)

Sanat Psikolojisi Genel Psikoloji bilgileri bağlamında sanat kavramının ve sanat yapıtlarının incelenmesi.

İkonoloji Tarihsel ve Dinsel Mitolojide imge düzenleri ve simgeler. Sanat yapıtlarında İkonolojik dizgeler ve yorumları. (2. yarıyıl)

Genel Sanat Tarihi II Erken Hıristiyanlık Sanatı, Bizans Sanatı, Ortaçağ Avrupa’sında beliren Anadolu Türk Sanatını, Rönesans, Maniyerizm ve Erken Osmanlı Dönemi Sanatı ile Osmanlı Sanatının Klasik Çağını kapsayan tanıtıcı nitelikte bilgiler, kuramsal tartışmalar, görsel sunumlar.

Pratik Çalışma I Resim derslerinde edinilen bilgi ve birikimi sınama ve geliştirme amacıyla ünlü sanatçılara ait bilinen resim kompozisyonlarının görsel analizini öngören ve öğretim elemanları denetiminde Bölüm atölyelerinde gerçekleşen “kopya resim uygulaması”. (Yaz döneminde yapılır)

III. YIL

Resim III Bireysel ilgi ve çalışma alanlarının keşfini öngören projeler eşliğinde, görsel düşünme ve ifade edebilme becerisini geliştirmeye yönelik disiplinlerarası çalışmalar. Boya-resimde ifade ve dışavurum olanaklarını araştıran serbest konulu boya/yüzey denemeleri.

Resim ve Çevre Sanat-çevre ilişkileri sürecinde resmin değişen işlevi, çevreye sanatsal müdahale, çevre sanatı ve çevresel (environmental) sanat biçimleri.

Duvar Resmi I Klasik bir resimleme yöntemi olarak Duvar Resmi olgusu, tarihsel gelişim sürecinde duvar resmi türleri ve teknikleri üzerine bir analiz. Özellikle fresko ve mozaik teknikleri üzerine bireysel uygulamalar. (Seçmeli Ders)

Özgün Baskı I Baskıresim teknikleri, tarihsel süreçte bir ifade olasılığı olarak gravür olgusu. Linolbaskı ve ağaçbaskı uygulamaları. (Seçmeli Ders)

Genel Sanat Tarihi III Rönesans ve Barok dönem sanatları ile 18. ve 19. yüzyılda gerek Avrupa ve gerekse Uzak Doğu sanatlarını kapsayan tanıtıcı nitelikte bilgiler, kuramsal tartışmalar, görsel sunumlar.

Sanat Eserleri Çözümlemeleri Sanat eserlerini inceleme ve anlamaya yönelik girişimler, tarihsel, toplumsal bakış açılı çözümleme önerileri, yapısalcı ve post-yapısalcı evrede sanat eserinin algılanış biçimleri, anlam ve yorum üzerine tartışmalar.

Sanat Felsefesi Düşünce hareketleri doğrultusunda sanatı, kavramsal bir bütünlük olarak ele alan; sanat yapıtının üretim ve tüketim süreçlerine estetik veriler bağlamında açıklama getirmeye yönelik tartışma ve yorumlar.

Pratik Çalışma II Uzman öğretim elemanları denetiminde dış mekanda gerçekleşen “duvar resmi tasarımı ve uygulaması”. (Yaz döneminde yapılır)

Resim IV Görsel düşünme ve dışavurma süreçlerini geliştirmeye yönelik disiplinlerarası çalışmalar. Netleşen bireysel ilgi ve çalışma alanları üzerinde gündeme gelen teknik ve teorik sorunların tespiti. Sanat çalışmalarının eleştirel bilinç eşliğinde çok yönlü gelişimini sağlamayı hedefleyen tartışmalar, seminerler. (1. yarıyıl)

Resim V Lisans öğrenimi sürecinde edinilen bilgi, birikim ve deneyimi yansıtacak şekilde belirginleşen sanat yaklaşımlarının, kişisel sergi formatında sunumunu hedefleyen çalışmaları ve teknik ve teorik tartışmaları kapsayan bitirme süreci. (2. yarıyıl)

Diploma Çalışması Bitirme çalışmaları kapsamında geliştirilmekte olan sanatsal pratiğin kuramsal tabanlarını belirleme amaçlı bir araştırma/inceleme ve elde edilen verileri “lisans tezi” formatında raporlaştırma sürecidir.

Duvar Resmi II Gerek tarihsel gerekse güncel değeri açısından duvar resmi olgusu üzerine araştırmalar. Özellikle tasarım ve gerçekleştirme aşamalarıyla bireysel mozaik, fresko, vd. duvar resmi uygulamaları. (Seçmeli Ders)

Özgün Baskı II Çağdaş sanatta bir ifade olanağı olarak beliren baskıresim olgusu. Baskıresmin değişen ve gelişen yüzü, yeni teknik ve yöntemler, monotipi, serigrafi ve metal gravürde yeni açılımlar/uygulamalar. (Seçmeli Ders)

Çağdaş Türk Resim Sanatı Türk sanatının kavramsal temelleri üzerine tartışmalar. Kuramsal tartışmalar, görsel sunumlar eşliğinde Batılı anlamda tuval resmi geleneğini başlatan olaylar, kurumlar ve kişiler. Asker Ressamlar, 1914 Kuşağı Ressamları, Müstakiller, d Grubu ve Yeniler. İkinci Dünya Savaşı sonrasında yeni gelişmeler, Soyut ve Soyutlama eğilimli Türk Resmi, figür resminde güncel dinamikler, Türk Sanatında Kavramsal nitelikli deneyimler…

Sanat Toplumbilimi Toplumsal/siyasal ve kültürel etkenler doğrultusunda sanatı, sosyal bir olgu şeklinde ele alan; sanat yapıtına kültürel ve dönemsel veriler bağlamında açıklama getirmeye yönelik bilgi ve çalışma alanı üzerinde tartışma ve yorumlar.

Sergileme ve Sunum Teknikleri Yapıtların izleyiciye takdim olanaklarının irdelenmesi, daha önce gerçekleştirilmiş örneklerden yola çıkarak bu yaklaşımlar üzerine yeni açılımların sağlanması. Galeri ve özel mekanların sunum amaçlı yeniden tanzimi, sergi organizasyonlarının gerçekleştirilme koşullarının tespiti ve sergi sonrası tanıtım olanaklarının araştırılması. (1. yarıyıl)

Bilimsel Çalışma Yöntemleri ve Araştırma Teknikleri Sanat bilimi, kuram, estetik ve eleştiri alanında yapılacak çalışmalarda “sorun belirleme ve araştırma” süreçleri. Uyulması gereken bilimsel kurallar ve yaklaşımlar. Alıntı yapma, atıf ve dipnot yazım esasları. (2. yarıyıl)   -DEÜ kaynağıdır. -“

Yorum bırakın