Kaynak, Sanatsal Lingler

ANATOMİ-İnsan Figürü Çizimleri Kaynak Kitaplar, yararlı lingler:.

https://nursengorseldil.wordpress.com/kaynak-kitaplar/

Sanat-dergi ve kaynak linklerimizden seçtiklerinizi sık kullanılanlarınıza ekleyebilirsiniz.

atax

TSM KAYNAK 

ataxMimar Sinan Güzel Sanatlar Ünv. Öğretim Görevlisi -Industriel Designer &Amimator Mehmet Naci Dedeal’ın ÇİZGİ FİLM YAPIMI ile ilgili ANLATIM TEKNİKLERİ

atax

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı – MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi) Yayınlarını linkten indirebilirsiniz.

EQ zeka ve eğitimine teşvik ve destek veren sanatsal paylaşımları çoğaltmaya hoş geldiniz.

gorseldilgrupFacebook Görsel Dil

SanatTarihi Kaynak Kitaplar:

  • Gombrich, E. Sanatın Öyküsü, 6. Basım İstanbul: Remzi Kitabevi, 2009
  • Bell, J. Sanatın Yeni Tarihi.İstanbul: NTV Yayınları, 2009
  • Turani, A. Dünya Sanat Tarihi, 4. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992
  • Tansuğ, S. Resim Sanatının Tarihi, 2. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1993
  • İpşiroğlu, N. ve M. İpşiroğlu. Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi. 3. Baskı. İstanbul: Hayalbaz Yayınevi, 2009
  • Cömert, B. Mitoloji ve İkonografi. Ankara: Ayraç Yayınevi, 1999
  • Ennst Ficher-Sanatın Gerekliliği
  • John Berger – Görme Biçimleri Türkçe alt yazılı 5 video. youtube’den indirebilirsiniz.

gorseldil_herrenkte12010 yılı GÖRSED Hizmet Onur Ödülü’nü alan 87 yaşındaki bu konunun duayeni Nevide Gökaydın “Temel Sanat Eğitimi” adlı kitabı yazmış ve tasarlamıştır.Yıllarca MEB’den yayınlanan, sonrasında tüm yayın hakları Nevide Gökaydın’a devredilen bu kitap yeniden yayınlandı.

gorseldil_herrenkte1Görsel Düşünme  kitabı-Rudolf Arnheim

Özgün adı: Visual Thinking

Çeviri: Rahmi Öğdül

Yayınevi: Metis Yayınları

Bir klasik olan bu eseri farklı kılan, algı psikolojisinin temel bazı bulgularını da kullanarak yerleşik bir dogmaya karşı çıkmış olmasıdır: Bu dogmaya göre gözümüz sadece bir duyu organıdır ve görme duyumuz ile bütün yaptığımız, daha sonra bunları işleyecek, değerlendirecek, bunlar üzerine düşünecek olan beynimiz için görüntü verileri toplamaktır. Hem gündelik yaklaşımlarımıza hem de bütün bir bilim ve felsefe tarihine damgasını vurmuş olan bu mekanik modelde, duyularla düşünce birbirinden ayrılır, hatta karşı karşıya getirilir: Akıl tarafından işlenmedikçe duyular yanıltıcıdır, güvenilmezdir.
Arnheim’ın tezi bu modelin güdüklüğünü sergiliyor; düşünmenin daha ilk anda görme ile birlikte oluştuğunu, düşünmenin yapısal olarak neredeyse resimsel diyebileceğimiz ölçüde görme duyumuza bağlı olduğunu, insanın bütün sanatsal ve bilimsel faaliyetlerinde problem çözme anlamındaki gerçek düşünme’nin her zaman uzamın görsel algılanışı üzerinden yürüdüğünü savunuyor. Çocuk resimlerinden bilim tarihindeki kâinat tasavvurlarına kadar uzanan farklı faaliyet alanlarından taşıdığı örneklerle, nasıl algıladığımızı, düşüncelerimizin duyu ve algılarımıza bağlı olarak nasıl biçimlendiğini anlatan Arnheim, görme duyusu ile düşünme arasında kurulmuş sahte ikilikten kurtulmanın bilim ve sanatlarda verimli açılımlar getireceğine işaret ediyor.
Eğitimde görselliğin önemini anlamaktan hayli uzak görünen bizimkisi gibi bir kültürde bu anlatılanların bir önemi olabilir mi? Cevap, önümüzde. Resim eğitimini bir hobi kertesinde ele almaktan vazgeçmek, görsel eğitimin sadece resim sanatıyla ilgili olmadığını, gözün eğitilmesinin düşüncenin yaratıcılığının geliştirilmesi demek olduğunu, görselliğin yalnızca sanatlarla değil, en az onun kadar fizik ve matematik bilimlerle de ilgili olduğunu kavramak.

İçindekiler

Önsöz
İlk Sorgulamalar
Düşünme’den Koparılmış Algı; Güvenilmez Duyular; İki Zihinli Platon; Aşağıdan ve Yukarıdan Aristoteles

Görsel Algıda Zekâ – I
Bilme Yetisi Olarak Algı; Sınırlanmış Algı; Uzakta Olanı Araştırmak; Duyular Değişir; Görme Seçicidir; Hedefe Sabitlenme Bir Sorunu Çözer; Derinliği Ayrımsama; Şekiller Kavramlardır; Algı Zaman Alır; Makinalar Şekilleri Nasıl Okur?; Eksik Olanı Tamamlama

Görsel Algıda Zekâ – II
Bağlamı Çekip Çıkarmak; Oldukları Haliyle Parlaklık ve Şekil; Üç Tavır; Bağlamı Korumak; Şeklin Soyutlanması; Çarpıtma Soyutlamayı Gerektirir; Kalıcılık ve Değişim

Parçaları Birleştirmek
İlişkiler Yapıya Bağlıdır; Eşleştirme Eşleri Etkiler; Algı Ayrım Gözetir; Algı Karşılaştırır; Benzerlikleri Görmek; Zihin Karşısında Bilgisayar

Şimdideki Geçmiş
Belleği Etkileyen Kuvvetler; Tamamlanan Algılar; İçeriyi Görmek; Görülebilir Boşluklar; Tanıma

Düşüncenin İmgeleri
Zihinsel İmgeler Neye Benzer; İmgeler Olmadan Düşünülebilir mi?; Tikel ve Cinssel İmgeler; Görsel İmalar ve Ani Pırıltılar; Bir İmge Ne Kadar Soyut Olabilir?

Kavramlar Biçimlenmeye Başlıyor
Soyut Jestler; Resimsel Bir Örnek; Çizimlerle Yapılan Deneyler; Görülebilir Eylem Halinde Düşünme

Resimler, Simgeler ve Göstergeler
İmgelerin Üç İşlevi; İmgeler ve İşlevlerine Uygunlukları; Ticari Markalar Neler Söyler; Fikirlerle Etkileşen Deneyim; İki Soyutlama Skalası

Soyutlama Ne Değildir?
Zararlı Bir İkilik; Soyutlama Genellemeye mi Dayanıyor?; Önce Genellik Gelir; Soyutlamaya Karşı Örnekleme

Soyutlama Nedir?
Tipler ve Kapsayıcılar; Statik ve Dinamik Kavramlar; En Önemli Noktalar Olarak Kavramlar; Genelleme Üzerine

Ayakların Yere Basması
Geri Çekilme Olarak Soyutlama; İlke Çıkartma; Tabiata Aykırılık; Sınıflandırma Aşkı; Deneyimle Temasta Olmak

Saf Şekillerle Düşünmek
Sayılar Hayatı Yansıtır; Algılanan Nicelikler; Görünür Şekiller Olarak Sayılar; Anlamsız Şekiller Sorun Yaratır; Kanıt Gerektirmeyen Geometri

Sözcüklerin Yeri
İnsan Sözcüklerle Düşünebilir mi?; İmgeler Olarak Sözcükler; Sözcükler Algı-Verilerine İşaret Eder; Sezgisel ve Zihinsel Bilme Yetisi; Sözcükler İmgeler İçin Ne Yapar?; Mantıksal Bağlantı İmgeleri; Fazlaca Önemsenen Dil; Çizgiselliğin Etkisi; Sözel Kavramlar ve Resimsel Kavramlar

Sanat ve Düşünce
Çocukların Çizimlerinde Düşünme; Kişisel Problemlerin Çözümü; Bilişsel İşlemler; Görsel Sanatta Soyut Örüntüler

Kuram İçin Modeller
Kozmolojik Şekiller; Görünür Olmayan Görünür Kılınır; Modellerin Sınırları Vardır; Figür, Zemin ve Ötesi; Sonsuzluk ve Küre; Tahayyülün Esnekliği

Eğitimde Görme
Sanat Ne İçindir?; Önermeler Olarak Resimler; Standart İmgeler ve Sanat; Bakmak ve Anlamak; İllüstrasyonlar Nasıl Öğretir?; Görsel Eğitim Araçlarına İlişkin Sorunlar; İşleve Odaklanma

felsefeTüm Dünya Müzeleri

felsefeRessamlar ve Resim Sanatıyla ilgili filmler

felsefeLeonardo Da Vinci’nin hayatıyla ilgili dizi:  DA VİNCİNİN ŞEYTANLARI

felsefeSokakların Dili-Graffiti sanatıyla ilgili filmler: 

çöplük basguiat1  çıkışlar hediyelik eşya dükkanından sokağın sesi direnişi

Yorum bırakın