GSL

Güzel Sanatlar Liseleri ve Üniversitelerinin Güzel Sanatlar Bölümlerine girmek isteyen adaylar için uygulanan “Yetenek Sınavlarında Yöntem” genelde benzerlik gösterir. Güzel Sanatlar Liselerinin yetenek sınavlarına 8. Sınıfı bitirmiş Ortaokul öğrencileri ile, yeni yönergeyle; kontenjanı boş olan Güzel Sanatlar Liseleri, 9. Sınıfları da yetenek sınavı ile almaktadır.

SINAVLAR:

1. Aşama ortaktır. Sanatçı adayının Gölsel algısını, görüşünü ölçen canlı model  veya obje düzenlemesi- DESEN sınavı yapılır

2. Aşamada adayın seçtiği bölüm ile ilgili yaratıcılığını ölçen hayali-imgesel tasarım sorusu sorulur.

3. Aşama olabilir, mülakat ve portfolya sunumu şeklindedir.

 

oranGüzel Sanatlar Lisesinde okumak isteyen Sanatçı Adayı Gençlerimizi bölüme kazandırma amacıyla ,

Özel Yetenek Sınavlarına Hazırlık çalışmalarımız; doğru görme ve doğru algılamayla öğrencinin GÖRME, BİÇİMLENDİRME ve TASARIM yeteneğini geliştirmeyi amaçlar. 9-10 aylık eğitim programı sürecinde; çizim teknikleri vasıtasıyla uyguladığımız görsel algılama yöntem ve çözümlemeleri; 

  • Çizgi-leke-doku kavramı ve çizgi çalışmaları
  • 1, 2, 3 noktalı Perspektif Bilgisi
  • Desende Kompozisyon Bilgisi ve uygulamaları
  • Obje Çizimleri
  • Ölçü alma, Oran haritasını çıkarma
  • Konstrüksiyon-geometrik yerleştirme
  • Işık gölge, Doku Çalışmalarını çizgisel yorumlama
  • Form, Yapısal çözümler
  • Doku bilgisi ve Çeşitli  doku çalışmaları
  • Natürmort kompozisyonlar
  • İnsan anatomisi, bedenin oranları, parça bütün ilişkisi ve hareketleri
  • Portre, el-ayak etütleri-Anatomik detaylar
  • Figür canlı-cansız Model Desen çalışmaları: Figürün hareketi,  planları, açıları, yönleri, figürün mekanla ilişkisi
  • İç-dış mekan çalışmaları
  • Resmin Geometrisi, figür-mekan ilişkisini kurma
  • İmgesel Konu Başlıklı Tasarımlar
  • Konuya göre kompozisyon kurgusu
  • Ev ödevleri ve değerlendirmeler
  • Sergi Gezileri, Açık Hava Çalışmaları -peyzaj
  • Sanat Tarihi ve Kültürü görsel aktarımlar-slayt-

noktaSınavlara girecek öğrencilere verilen Temel Sanat Eğitimi konuları ve aşamaları, her ay sonunda değerlendirilir ve öğrencinin aylık gelişimi gözlenir. Gerektiğinde tekrarlar yapılır. Bu derslerin amacı; öğrencilerde kompozisyon bilgisini geliştirmek, görsel hafızayı güçlendirerek bir beyin arşivi yaratıp sanatsal kurgulama yeteneğini arttırmaktır. Öğrencinin bakış açısını ve görsel zekasını geliştirici, sanatsal algısını, yaratıcılığını arttırıcı alıştırmalarla, yetenek sınavlarında yeterli duruma gelmesini sağlamaktır.

felsefeEĞİTİM AŞAMALARI:

Eğitim sürecinde, Resim öğretmeni Nurşen Görşen’in çizerek-örnekleyerek anlattığı-aktardığı görsel sunumlar, canlı modeller ve kaynak kitaplarımızdan yararlanılır.

noktaTemel Çizim:  Üç boyutlu görme aşamaları

Çizgi çalışmalarında Işık – Gölge -Tarama, tonlama ayrıntısına girmeden-

El, göz ve beyin üçlüsünün aynı anda hareket etmesiyle gerçekleşen çizim olgusunu işlediğimiz derstir. Dik Oturuş, kalem tutuşları, çizgi çeşitleri, ölçü alma, temel formların çizimleri, obje çizimleri, etüt çizimler-doku çalışmaları yaptırılarak öğrencinin görüşü geliştirilir.

noktaPerspektif Bilgisi: İlk aşamada verilen, kompozisyon kurgusu içinde varlıkların zemin ile ve yakın-uzak plan ilişkilerinin, uzaklaşan görünümlerinin işlendiği basit derinlik bilgilerini içeren derstir. Nesnelerin yüzeylerini görerek sahneye-kağıt düzlemine aktarma çalışmaları yaptırılır. Şubat ayından itibaren ileri düzey perspektif bilgileri ile iç ve dış mekan çözümlemeleri içinde derinlik, espas, rakursi öğretilerek hayali kurgu çalışmalara-imgesele geçilir.

noktaDesen Bilgisi: Geometrik formlar içinde göreceğimiz basit objelerden, çoklu objelere, sonrasında Antik figür detayları olan Tors, Büst gibi modeller vasıtasıyla figür çizimine başlanır. Bu derste canlı veya cansız modelden çizim yaparak kompozisyon, kağıdın kullanımı, oran-orantı, beden dili, hareket ve anatomi ile ilgili bilgiler verilir. Kumaş, metal, cam, ahşap vb. farklı dokuları, figürde anatomik kaplamalar yoluyla; Perspektif ve nesne konusuna hakim çizimleri, Perspektif ve iç-dış Mekan Çizimlerini, figürün mekanla ilişkisini kurarak resmin geometrisini öğrenir. Hızlı hareket çalışmaları – kroki ve eskizler bu ders kapsamındadır.

noktaAnatomi Bilgisi: İnsan figürünün, hayvanların ve cansız varlıkların Anatomik detaylarının işlendiği derstir. El, kol, ayak, bacak, portre, gövde, kalça gibi insanın beden yapısındaki anatomik oran orantının anlaşılması ve parçaların bütünle ilişkisinin -proporsiyonun- görülmesi sağlanır. Öğrenci ayrıca hayvan, bitki, veya cansız varlıkların yapısal özelliklerini inceleyerek anatomik detayları çözümler.

noktaİmgesel Tasarım:  Özgün, yaratıcı fikirler üretebilmek, hayal gücünü geliştirmek için sözel ve uygulama çalışmalarının yapıldığı eğitimdir. Öğrencinin hayalinde imgelediği bir konuyu çizerek kağıda aktarabilmesi için; desen tekniği, perspektif-rakursi, anatomi  bilgilerinden yararlanarak kendi beyin arşivine kaydettiği; hayvanların, taşıtların, araçların, objelerin, dokuların, mekanların çizimlerini, yani referans alacağı elemanları kullanacağı alandır.  Canlı modelde ya da imgesel Sınav sorusunda öykünün geçtiği döneme uygun kıyafet, bina, mekan çözümlemeleri ile ışık-gölge, espas, form-zemin ilişkilerinin anlaşılması sağlanır. Geçmiş yıllara ait yetenek sınavlarında sorulmuş örnek soruların çizimleri, örnek çalışmalar bu dersin kapsamındadır.  

”Genellikle gördüğümüz şeyler, sadece önceden algıladığımız şeylerdir; önceden algıladığımız şeylerse, sadece bizim için etiketlenmiş şeylerdir ve bu etiketler de zihnimize damgalanmıştır. Etiket stokumuzu kaybedersek, zihinsel olarak dünyanın ortasında kayboluruz.” William James’in, insanın yaşam sürecinde edindiği deneyimlerle oluşturduğu beyin arşivinin önemini vurgulayan sözüdür.

noktaSanat Tarihi-Genel Kültür: Görsel anlatımlı sunulardan yararlandığımız programdır. Türk sanatının en önemli isimlerinden Özdemir Altan’la “Resim, Sanat Tarihi, İzm’ler, Ressamlar” üzerine yapılan söyleşi videolarından; Sanatın insanı nasıl yarattığını izleyen öğrenci:  Kaynak kitap ve dergiler, çizgi roman kareleri yoluyla ilkel insandan günümüze, sanatın nasıl geliştiğini ve toplumları nasıl etkilediğini öğrenir. Sanatsal kültürünü artırarak yaratıcılığını geliştirir. Ayrıca sanat ve tasarım dünyasıyla ilgili eserler ve kişiler tanıtılır ve öğrencinin sanat terimlerini öğrenmesi sağlanır.

noktaPortfolyo Programı: Portfolyo nedir, nasıl hazırlanır, nelere dikkat etmelidir? Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

  • AGSL yetenek sınavına girecek öğrencilerin portfolyolarına,
  • GSF Sanat Bölümleri sınavlarına girmek isteyen öğrencilerin portfolyolarına,
  • Özel okullarda Görsel İletişim Tasarım, Moda Tasarımı, Endüstri Ürünleri Tasarımı gibi bölümlere girmek isteyen öğrencilerin Portfolyolarına;

Karakalem Desen tekniği ve İmgesel çalışmaları yoluyla görüş geliştirdiği çizimlerinden seçkiye ek olarak Tablet ve Photoshop  programları yardımıyla grafik tabletlerde çizeceği dijital baskı resimleri de eklenir.

Öğrenci kurs programımız boyunca, çalışma molalarında Photoshop programıyla dijital ortamda seçtiği bölümün gerektirdiği tasarımları yapma, koleksiyon teması oluşturup buna uygun öykü ve renk panoları planlama, desen-baskı çalışmalarını geliştirerek renk varyantlarını hazırlama konularını öğrenir. Programa ait, gelişmiş çizim, boyama, efekt uygulama, resim düzenleme, koleksiyon çizimlerinde ışık, renk ve renk uyumlarını kullanma ve benzeri araçları öğrenir. Artistik ve teknik çizimlerin yer aldığı çizim föyleri oluşturur. Programı kullanabilme becerisi geliştiren öğrenci, bu sayede bilgisayar ortamında tasarımını sunabilir ve dijital ortamda hazırlanmış Portfolyoya da sahip olur.

  • Programımızın gereklerini yerine getiren, devamlı – düzenli çalışan öğrenciler için başarılı olacakları konusunda iddialıyım: Nasıl bakacağı, çizeceği öğretilir. Algısı arttırılır. Doğru Görüş geliştireceği için nerede hata yaptığını anlar. Sınavda başarı sağlamada yeterli hale gelir.
  • Hızlandırılmış programda Temel Çizim, Algı, Anatomi, Sanat Tarihi, Perspektif, İmgesel olarak altı farklı dersten oluşan program uygulanır.
  • Daha önceden çizim yapanlar – Desen eğitimi almış olup kendini imgesel çalışmalarda geliştirmek isteyenler, programın istedikleri yerinden başlayabilirler.

happy_face_team

paletSanat bölümlerinden birini meslek edinmek isteyen, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi sınavını giremeyen ya da kazanamayan  gençler;

Düz lisede veya Anadolu lisesinde okumak yerine Meslek lisesinin sanat alanında okumayı tercih edebilirsiniz. Böylece 4 yıl boyunca alacağınız eğitimin size, güzel sanatlar fakültelerinin yetenek sınavlarında yararı olur.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanmış 2012 SBS (Seviye Belirleme Sınavı) yerleştirme sonuçlarına göre oluşturulan ve İzmir ilinde yer alan, resim, grafik, tasarım bölümü olan meslek ve Teknik liselerinin kontenjan – taban – tavan puanlarını incelemek için tıklayın.

 

gc3b6rseldil5

Yorum bırakın